2014.03.19.
11:02

Írta: Skocia

Jo reg nem irtam mar..

hajjaj, most vettem csak eszre, hogy jo regen nem irtam mar (pedig anno megigertem magamnak, hogy rendszeresen frissiteni fogom a blogot, hat sajna az elet/tanulas kozbejott) :)

Eleg sokan megkeresnek, megkerestek Skociai tovabbtanulas miatt, nektek azt tudnam javasolni, hogy facebook-on lepjetek be a UK tovabbtanulas nevu csoportba; lassan 300-an vagyunk ott es eleg sokan, mar 1-2-tobb eve idekint tanulo diakokkent segitunk valaszolni a kerdeseitekre. El sem hiszitek, hogy mennyire beindult ez az egesz tovabbtanulas dolog!

Amikor eloszor kijottem, egy magyar lanyt ismertem csak; vele is teljesen veletlenul talaltuk meg egymast, valamilyen Freshers' week csoportban lattam a nevet es olyan nagyon magyarnak tunt, szal rakattintottam es irtam neki, hogy halii te is Glasgow-ban fogsz tanulni? O budapesti, en veszpremi ugyhogy feluton (Szekesfehervaron) talalkoztunk nem sokkal a kiutazas elott. Szerintem kb 10-15 magyar lehetett 2010-ben az egyetemen, azota korulbelul 180-an vagyunk. Ez abban is megjelenik, hogy amig eleinte meg csak haverokon-ismerosokon keresztul kerestek meg az emberek tovabbtanulassal hebe-hoba, ma mar majdnem naponta kapom a megkereseseket, e-mail-eket, uziket (kommenteket) a legrandomabb helyekrol esetlegesen, olyan emberek, akikkel meg kozos ismerosunk sincs es (megdobbenesemre) nemreg talalkoztam egy magyar lannyal idekint, aki amit meghallotta a nevem, mar tudta, hogy ki vagyok es hogy engem kell keresni idekint, ha baja/kerdese van.. Picit leesett az allam na :)

A megerteseteket kerem ennyibol, hogy nem mindig tudok valaszolni, mert nagyon sokszor ugyan azok a kerdesek jonnek fel es nekem ez rengeteg idombe es energiamba telik, hogy atolvassam a kerdeseket es mindenre pontos es up to date valaszt irjak. Felreertes ne essek, nagyon szivesen segitek :) de a par fos felvi.hu-s kulfoldi tovabbtanulas forum egy aranylag nagy halozatta notte ki magat, ugyhogy a fb csoportban ha visszaolvastok, a legtobb kerdesetekre valaszt fogtok kapni; ha nem, nyugodtan kerdezzetek es sietunk valaszolni. 

En is ugyanebben a cipoben jartam anno, es nekem is teljesen egyedul kellett felkeszulnom, beadnom, megirnom, esatobbi a jelentkezesemet. Tudom, hogy ma mar vannak mindenfele mentor-dolgok (es eleg sokba kerul, de szerintem szemelye valogatja, hogy megeri-e vagy sem), az en idomben meg nem voltak ilyenek (ha voltak is, nagyon gyerekcipoben jart a dolog), ezert gondolom azt, hogy ezek nelkul is lehetseges, ha van eleg motivaciod es kitartasod. Egy teljesen atlagos, semmi extra kozepsulibol (veszprembol) kerultem be a vilag egyik top egyetemere, es ha nekem ment, akkor nektek is sikerulni fog (ez tuti). 

Na most elfutok, tutorial-om lesz, utana megprobalok a kommentekben feltett 1-2 kerdesre reszletesen kifejtett valaszt irni - picit ido (es alvashianyos) vagyok mostanaban, mar csak 6 het van a vizsgaidoszakig, ugyhogy nezzetek el nekem, ha csak ritkan fogok frissiteni. Ha gyors valaszt akartok, akkor irany a fb csoport, ott megtalaltok :) Eleg sokat kommentelek ott es moderator is vagyok, szal nem lesz nehez kitalalni, hogy ki vagyok. Plane, hogy en vagyok az egyetlen ember a csoportban, aki zoldre van festve (marmint a profilkepen). Oke, Halloween volt, muszaj volt - es kulonben is, a zold szin sokkal jobban nez ki, kar, hogy nem vagyunk zoldek ugy a mindennapokban. Sokkal viccesebb lenne minden, plane kell egy kis szin mindenki eletebe :)

Szólj hozzá!

Címkék: külföld egyetem skócia Skocia

A bejegyzés trackback címe:

https://ununquadium.blog.hu/api/trackback/id/tr375869236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása